Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 28.04.2017, 01:31

КДНВЗ я\с "Ромашка" м.Приморська

Меню сайту
Категорії розділу
Консультації [39]
Наше опитування
Яку групу осінь прикрасила найкраще ?
Всего ответов: 42
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Батьківський куточок

Головна » Статті » Консультації

Ігри для розвиткупам"яті

Ігри для розвитку пам'яті дітей 3-5 років.

Для розвитку довільного запам'ятовування дуже ефективними є ігри на близькому для дитини матеріалі дитячих казок. Під час навчання малюка виокремлювати сюжет казки, її основних героїв, їхні взаємини, ключові моменти дитина опановує способи умисного запам'ятовування. Купіть дві однакові книжки з однією казкою, у яких на кожній сторінці є ілюстрації до сюжету казки, і зробіть картки.

Попросіть дитину розповісти казку далі за однією з карток, нехай вона відновить, що було до описаної події. Спираючись на картки, дитина зможе навчитися абстрагуватися від ситуації всієї казки та відокремлювати окремі моменти, а потім за ними відновлювати весь сюжет.

 Використання кружечків як замінників героїв та їхніх відносин дозволяє дитині чіткіше виділити стосунки між героями, не завантажуючи сприйняття зайвою інформацією. Навчаючись використовувати знаки (у цьому випадку кружечки) як основу при запам'ятовуванні, дитина робить перші кроки до керування власною пам'яттю. Ці кружечки дозволяють викликати потрібні спогади й відновити казку. Ігри з картками допоможуть розвинути не тільки пам'ять дитини, але й уяву, мовлення, мислення.

                Пропонуємо ще ряд ігор для розвитку пам'яті.

ДЕНЬ НАРОДЖЕННЯ ЛЯЛЬКИ

Мета: розвиток пам'яті, уваги, соціальних навичок.

Матеріал: 4—5 іграшок (тварини й люди), лялька, іграшкові столик і стільці за кількістю ляльок і тварин, іграшковий чайний сервіз.

Хід  гри:

Ведучий повідомляє дитині, що в ляльки Олі день народження і незабаром прийдуть гості вітати іменинницю. Дитина повинна пригощати чаєм, звертаючись до кожного гостя на ім'я. Ведучий показує іграшки й говорить, як їх звуть. Дитина накриває на стіл, саджає гостей, пригощає їх чаєм і звертається до них на ім'я. Гру можна ускладнювати, поступово збільшуючи кількість гостей до шести-семи.

ДЕТЕКТИВ

Мета: розвиток довільного запам'ятовування й спостережливості.

Матеріал: 10—12 картинок із зображенням по одному предмету на кожній (можна використовувати маленькі іграшки).

Хід гри:

Ведучий розповідає дітям про детективів і пропонує в них пограти. Потім він показує картинки (іграшки) і просить малюків уважно, як справжні детективи, подивитися й запам'ятати їх. Гравці дві-три хвилини розглядають картинки (іграшки), після чого їх забирають. Діти по черзі називають картинки, які запам'ятали. Названі картинки викладають перед ними. Виграє той «детектив», який останнім зміг назвати картинки, що не назвали інші.

ЗАПАМ'ЯТАЙ І ПОВТОРИ ЗА МНОЮ

Мета: розвиток довільної пам'яті, уваги, мовлення, освоєння комунікативних навичок.

Хід гри:

Перший гравець називає будь-яке слово, другий повторює назване слово й додає до нього власне. Наступний називає по черзі названі до нього слова й теж додає до них власне слово тощо. Той, хто помиляється, вибуває з гри.

КІНОАРХІВ

Мета: розвиток у дитини вміння довільно викликати необхідні спогади, навчання культури запам'ятовування.

Хід гри:

Ведучий пропонує згадати який-небудь випадок із життя: «Уявімо собі цікаву подію, що тобі запам'яталася. Відповідай на мої питання й уявляй свої відповіді, і ти знову побачиш подумки те, про що ми будемо говорити». Потім ставить дитині такі питання:

 — Коли відбувалася подія?

 — Яка була пора року, час доби?

 — Хто при цьому був присутній?

 — У що була одягнена дитина, дорослий?

 — Що вони робили?

 — Що тебе здивувало, зацікавило?

 — Чим усе закінчилося?

 Після того як дитина все це уявила собі, попросіть її зобразити відтворену історію на малюнку. Цей малюнок можна використовувати, щоб знову «подивитися кіно» про цікаву подію.

 Якщо дитина не може відразу відповісти на всі питання, не поспішайте. Допишете ваші «мемуари» наступного разу. Якщо є можливість, то можна вклеїти фотографію в щоденник розвитку. Це позитивно вплине не тільки на розвиток пам'яті вашої дитини, але й допоможе їй навчитися керувати власною пам'яттю, зберегти найприємніші спогади з життя.

 Така вправа важлива ще й із психотерапевтичної точки зору, тому що приємні спогади можуть емоційно підтримати вас і вашу дитину в майбутньому у важку хвилину.

СЛІДОПИТ

Мета: розвиток довільної уваги, пам'яті дитини.

Матеріал:   2—3 легенькі іграшки (тварини), кімната, дитяча рушниця, капелюх із пером.

Хід  гри:

Розкажіть дитині про слідопитів-мисливців. Запропонуйте їй побути «слідопитом» і відшукати «звірів», яких ви сховаєте. Сховайте яку-небудь іграшку на очах у малюка в доступному місці. Тепер вийдіть із кімнати й надягніть на дитину костюм «слідопита» (рушницю, капелюх із пером). Через деякий час поверніться до кімнати й запитайте, куди ви сховали іграшку. Чи пам'ятає вона?

 Якщо дитина легко впорається із завданням, спробуйте сховати кілька іграшок відразу.

ЛІТОПИСЕЦЬ

Мета:  розвиток довгострокової пам'яті, мислення.

Матеріал:   пакет із кукурудзяними паличками, горішки.

Хід  гри:

Розкажіть дитині про літописців — людей, які описували різні події минулого. Потім попросіть, щоб вона постаралася пригадати послідовність дій у якій-небудь справі, яку ви нещодавно закінчили. Наприклад: що ви надягали раніше: кофтинку чи шкарпетки, або куди заходили під час прогулянки. За кожну правильну відповідь вручайте «жетон» — горішок або кукурудзяну паличку.

 Не наполягайте, якщо дитина не може впоратися із завданням і втрачає терпіння. Допоможіть їй.

СВІТЛО, ЗАПАЛИСЯ!

Мета: формування навичок мислення, розвиток пам'яті на події.

Матеріал:   настільна лампа або торшер.

Хід  гри:

Скажіть: «Світло, запалися!» — і в цей момент увімкніть лампу. При запаленій лампі розкажіть дитині її улюблений віршик або проспівайте пісеньку. Потім скажіть: «Світло, згасни!» — і вимкніть лампу.

 Прикладіть пальці до рота та скажіть ледве чутно: «Настав час помовчати». Потім знову скажіть своїм звичайним голосом: «Світло, запалися!» — і починайте гру спочатку. Незабаром дитина сама буде вимовляти потрібні слова.

ЧАРІВНА КУЛЬКА

Мета: розвиток рольових навичок, довгострокової пам'яті на слова.

Матеріал:   2 повітряні кульки.

Хід гри:

Надуйте дві повітряні кульки. Покажіть, як вони плавають у повітрі. Дайте дитині ними трохи погратися. Через деякий час скажіть малюку, що ви знаєте чарівне заклинання. Потріть кульку об одяг, щоб зарядити її статичною електрикою, і скажіть:

 Сніп, снап, снуре — один, два й три! Куля зачарована — іди погляди! «Приліпіть» кульку до стіни або ще до чогось, але так, щоб малюк міг її дістати. Повторіть віршик, дозволивши дитині самій «приклеїти» кульку до стіни. Потім нехай малюк повторить «заклинання» і власноруч приліпить кульку.

 Діти грають у цю гру з особливим захопленням.

 

ЗНАЙДИ КОЛЬОРОВУ ЦИФРУ

Мета:  навчання дитини впізнавати цифри; розвиток довгострокової пам'яті; координація дрібних рухів руки.

Матеріал: 10 кольорових крейд, дошка або щільний картон темних кольорів.

Хід гри:

Великим шрифтом ведучий пише на дошці цифри від 0 до 9 різнокольоровими крейдами так, щоб кожній цифрі відповідала крейда свого кольору. Потім ведучий бере руку дитини й обводить нею цифри, пропонуючи їй називати цифри разом із ним. Тепер нехай дитина спробує зробити це сама: ведучий називає цифру, а дитина знаходить її та обводить.

 Якщо малюк робитиме це повільно, називайте цифри так само повільно. Якщо ж дитина обводить цифри швидко, то й ведучий говорить швидко. Коли дитина легко впорається із завданням, гру можна ускладнити й писати букви алфавіту.

 

МОЯ РОДИНА

Мета: навчання дитини навичок спостереження; розвиток довгострокової пам'яті; знайомство дитини з родичами, усвідомлення нею своєї приналежності до родини, вікових відносин.

Матеріал:   5—6 фотографій родичів.

Хід гри:

Батько показує фотографії родичів і називає кожного, хто на них зображений. Наприклад: тато, бабуся, тітка, сестра тощо. Потім він розкладає фотографії на столі та просить дитину знайти фотографії мами, тата й т. ін.

 Далі він бере фотографію та запитує: «Хто це?» Що б дитина не відповідала, потрібно обов'язково домогтися правильної відповіді.

 Коли дитина запам'ятає фотографії, розкажіть, хто з родичів ким працює, а також про інші їхні відмітні риси.

Категорія: Консультації | Додав: Ромашка (22.11.2011)
Переглядів: 382 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2017
Створити безкоштовний сайт на uCoz