Дитячий садок "Ромашка" - старша група
Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСереда, 07.12.2016, 21:13

КДНВЗ я\с "Ромашка" м.Приморська

Меню сайту
Наше опитування
Яку групу осінь прикрасила найкраще ?
Всего ответов: 40
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Форма входу

старша група




«МАТЕМАТИЧНІ» поради на щодень
     На прогулянці
 На прогулянці звертайте увагу дитини на цифри на будинках, машинах, рекламних щитах, вивісках. Називайте малюкові цифри, які бачите, і просіть, щоб він їх повторив. Для цього пограйте у гру «Відлуння»: нагадайте своєму маляті, як ви у горах чи у будинку чули, як луна «повторює» останні слова, і запропонуйте йому на певний час стати такою луною. Наприклад: «Я скажу чотири, а ти повториш за мною двічі (тричі…) «чотири», «чотири»… Така гра не лише допоможе дитині запам’ятати числа, а й сприятиме закріпленню навичок лічби, розвитку уваги.
 У кімнаті
 Коли дитина просить, щоб ви почитали їй улюблену казочку, оповідання, віршик, перед тим, як задовольнити її прохання, запропонуйте їй знайти відповідну сторінку за номером (від 1 до 10).
 Якщо ви зібралися пересадити кімнатні квіти, запропонуйте дитині взяти участь у процесі, підібрати горщики відповідного розміру, полічити їх, можна розкласти перед нею пластмасові горщики різні за розміром і дати завдання скласти їх один в один за принципом мотрійки. Можна також пропонувати викладати з них серіаційні ряди, групуючи за певними ознаками. Цей процес не лише захоплює малюка, а й розвиває у нього мисленнєві операції аналізу та серіації.
 Заохочуйте дитину самостійно організувати свій ігровий простір. Наприклад, запропонуйте гру «Кафе». Нехай малюк сам підготує необхідні атрибути, обладнає дизайн приміщення, згрупує предмети, які будуть використовуватися у грі, за якістю (масою, формою, кольором, величиною), множинами (кондитерські вироби, напої, фрукти), виготовить та розклеїть цінники. А ви, відвідуючи «кафе» свого малюка, не забувайте хвалити його старанність.
 На кухні  
          Під час приготування обіду спонукайте малюка лічити овочі та фрукти. Наприклад, запитайте, скільки в кошику для приготування моркви, буряка, картоплі, цибулі.
            Попросіть перебрати квасолю та горох у різні ємкості. Або висипте на тацю макарони різні за формою та розміром і запропонуйте розкласти (згрупувати) їх за однією або двома ознаками. Це завдання розвиватиме вміння дитини класифікувати предмети, а також дрібну моторику та сенсорику.
          Приготування вареників – цікава і захоплива справа, тож нехай ваш малюк допомагає їх ліпити, при цьому лічить, скільки він зробив сам, скільки ви, а скільки разом; скільки було до того, як він почав ліпити, і скільки стало. Обов’язково відзначайте вклад дитини у спільну справу, не скупіться на похвалу.
        Коли варите кашу, запропонуйте малюкові умовною міркою відміряти крупу. Наприклад, попросіть у нього три склянки крупи для варки або скажіть, нехай визначить, скільки ще склянок крупи залишилося у мішечку чи посудині для її зберігання. За таким же принципом можете проводити гру «Магазин», тобто «купувати» у дитини певні продукти.
З чистих губок для миття посуду нехай дитина збудує будиночок, кораблик або те, що їй заманеться. При цьому ставте умову – використовувати губки лише певного кольору або розміру. Якщо вдасться, то нехай сконструює кілька поверхів, а потім їх полічить. Так у малюка  розвиватиметься вміння класифікувати, лічити, а також креативне мислення.
                Пропонуйте маляті шукати на кухні предмети, схожі за формою на прості геометричні фігури, і називати їхнє місце розташування. Наприклад: «Мілка тарілка схожа на круг. Знаходиться на другій поличці зверху; в шухляді; біля чайника; під каструлею; справа від глибокої тарілки.» Це сприяє розвитку вміння орієнтуватися у просторі, закріпленню уявлення про геометричні фігури, а також активізації у мовленні назв посуду.
     В природі
            Виїжджаючи з дітьми на природу (на берег річки, озера чи моря) можна зайняти їх пошуками «курячого бога». Це камінчики з діркою, які, за словами людей, приносять щастя тому, хто їх знаходить. Камінчики можна лічити, групувати за розміром, кольором, нанизати на нитку.
           Можна полічити, хто знайшов більше камінчиків, порівняти, чиє намисто найдовше шляхом накладання одне на одне.
          Цікаво буде оголосити конкурс на віднайдення найменшого чи найбільшого камінчика.
           Камінчики, які мають незвичну форму, можна розфарбувати фарбами, восковими олівцями.
          Пропонуйте шукати камінці певної форми (схожі на трикутник, квадрат, круг) та групувати їх.
          Малеча полюбляє кидати камінчики у воду. Позмагайтеся і покидайте їх на дальність: хто кинув далі, хто ближче.
          З шишок, каштанів. камінців, листочків, гілочок попросіть дітей викласти якусь геометричну фігуру або інше зображення, порівняти, яких матеріалів використано більше.
           Залучайте дітей до ігор: «Скільки кроків до дерева?», «Який листочок більший?», «Виклади листочки за зростом».
        Під час спостережень за деревами спонукайте дитину лічити кроки до дерева (точний окомір), листочки на дереві, пташок, які прилетіли чи відлетіли. Для розвитку орієнтування у просторі запитуйте малюка, у який бік хиляться гілочки, коли дме вітер, - вправо чи вліво; хто живе на дереві, а хто під ним.
           Для розвитку вміння порівнювати за величиною пропонуйте такі завдання: знайти найвищий дуб; обійняти найтовстіше дерево; виміряти мотузкою товщину клена та прикласти до умовної мірки (лінійки); викласти з листочків велике та маленьке коло, найдовшу, найкоротшу доріжку; підійти до найвищого (найнижчого) дерева.
Як бачите, розвивати логіко-математичне мислення вашого малюка – цікаво і цілком доступно у домашніх умовах. Крім того, всі наведені завдання сприяють формуванню не лише відповідних математичних вмінь, але й загальної життєвої компетентності дитини, розширюють її світогляд та закріплюють набуті знання з інших галузей.



Подарите своим детям сказку и сделайте пальчиковый кукольный театр. Если ваши ребятишки постарше, то они могут принять активное участие в создании своего собственного домашнего театра. В таком театре можно разыграть любую известную детскую сказку или придумать свою.
 





Комплекс ранкової гімнастики зi стрічками (старша група)

I частина. Вступна

Шикування, ходьба по залу в колоні по одному з виконанням вправ (високо піднімаючи коліна, зі стрибками "зайчики"). Зупинитися ("чапля"), підняти одне коліно – руки в сторони, повторити 3 рази). Біг по залу до 1 хв. Шикування біля стрічок.

II частина. Основна

 В.П. – Стоячи, руки зі стрічками опущені, ноги на ширині ступні.

 1 – руки в сторони, 2 – руки вгору, 3 – руки вперед, 4 – повернутися у в.п., повторити 5-6 разів.

В.П. – Стоячи, ноги на ширині плечей, стрічка у витягнутих руках над головою.

 1 – нахил вправо, 2 – випрямитися, 3 – нахил вліво, 4 – повернутися у в.п., повторити 5-6 разів.


В.П. – Стоячи, ноги на ширині плечей, стрічки в руках, руки опущені.

 1 – нахил вперед, торкнутися стрічками підлоги, 2 – повернутися у в.п., повторити 5-6 разів.

ВІ.П. – Сидячи, ноги витягнуті перед собою, стрічки в руках перед грудьми.

 1 – нахилитися, дістати стрічками пальці ніг, 2 – повернутися у в.п., повторити 5 разів.

 ВІ.П. – Стоячи, ноги разом, стрічки на підлозі. Стрибки на двох ногах навколо стрічок з чергуванням з ходьбою навколо стрічок.

 III частина

 Біг в розсипну по залу. Ходьба в розсипну між стрічками. Вправа на дихання: в.п. – ноги разом, руки вздовж тулуба. Набрати повітря (зробити глибокий вдих). Повільно здуваємо повітря і вимовляємо звук "ш-ш-ш-ш-ш".


Комплекс ранкової гімнастики з палицями (старша група)

I частина. Вступна

Ходьба в колоні по одному звичайна, на носках, п'ятах, на зовнішній стороні стопи. Біг по залу в чергуванні з ходьбою звичайною, "змійкою" між предметами, з високим підніманням коліна, до п'ят "дістань долоньки", з підскоками, спиною вперед. Ходьба з вправами для дихання. Шикування.

II частина. Основна

В.П. – Стоячи, палиця у правій руці, ноги на ширині плечей, 1 – права рука з палицею вперед, поворот вправо, 2 – в.п. палиця в лівій руці, 3 – ліва рука вперед, поворот, 4 – повернутися у в.п., повторити 6 разів.

ВІ.П. – Основна стійка (п'яти разом, носки нарізно), палиця внизу, 1 – підняти палицю вгору, ноги на носки, потягнутися, 2 – опустити палицю вниз, опустити ногу на стопу, повторити 6 разів.

ВІ.П. – Основна стійка, палиця у грудях, 1 – палиця вперед, 2 – палиця вгору, 3 – палиця вперед, 4 – вихідне положення, повторити 5-6 разів.

В.П. – Стоячи на палиці боком, руки вниз, 1 – приставний крок вліво, 2 – вихідне положення, 3 – приставний крок вправо, повторити 6 разів.

В.П. – Палиця в руках, ноги вільно розставлені, 1 – присісти, палиця за голову, 2 – повернутися у в.п., повторити 6 разів.

В.П. – Стати, палиця в руках внизу, ноги разом, 1 – нахилитися, палицю покласти на підлогу, 2 – повернутися у в.п., 3 – нахилитися, взяти палицю, 4 – повернутися у в.п., повторити 5 разів.

 Вправа на розслаблення. Сидячи, ноги схрестивши, руки покласти на коліна, очі закрити, 1 – повільний вдих, плечі підняти, 2 – видих, плечі опустити, повторити 4 рази.

III частина

Ходьба по залу в колоні по одному

                                            



Цікава граматика

 

                             

1. Дидактична гра «Закінчи слово»


Мета: учити дітей добирати закінчення до заданих слів.

                          Но-но-но, но-но-но

                              Світить сонце у вік... (ко).

                               Са-са-са, са-са-са,

                               Ось, поглянь, летить о... (са).

                               Ша-ша-ша, ша-ша-ша,

                               Ми спіймаємо ло... (ша).

                               Жу-жу-жу, жу-жу-жу —

                              По галявині ход... (жу).

                               Ру-ру-ру, ру-ру-ру —

                               Зірочку до рік бе... (ру).

                               Ти-ти-ти, ти-ти-ти,

                                Третю зірку засві... (ти).

 

                   Дидактичнатична гра «Сніжинка»


                                                           (Для гри потрібна паперова сніжинка,картинки )

 

Звуки чітко вимовляєм,

 З звуків ми слова складаєм.

 Ви картинки ці візьміть,

Що зображено — скажіть.

 Часу, дітоньки, не гайте,

Звук останній визначайте.


Діти називають, що зображено на картинці, визначають і називають останній звук. Коли всі картинки будуть названі, ви пропонуєте від­класти в один бік картинки, на яких зображені предмети, де назва закінчу­ється на голосний звук, в інший — на приголосний.

Сніжинка «перевіряє» завдання. Якщо дитина правильно поклала кар­тинку, сніжинка опускається на неї. Якщо ні, то тримається в повітрі (на ниточці).

 (Автобус)          (Морква)        (Ананас)         (Акула)          (Миша)            (Мило)          (Телефон)         (Пістолет)             (Молоток)           (кофта)            

                                                                                  


3.Дидактична гра «Говіркий годинник»

Мета: учити дітей знаходити слова, назви яких подібні за звучанням.

Дорослий .Відшукайте на циферблаті предмети,назви яких подібні за звучанням,і позначте їх стрілками.

    Мишка — миска

  рак — мак

  коза — коса;

   вудочка — дудочка;

  річка — пічка;

• кішка — кіска;

 лис — ліс;

  кит — кіт;

• вуса_вуха

  маска — каска.

 

 


Дорослий:

Наш годинник дзеленчить, Скоромовку кличе вчить.

Мила митися не вміла,

Мила мило з рук не змила.

Дорослий пропонує кілька разів повторити скоромовку.


Розвиток мовлення

1.Дидактична гра "Небилиці від лисиці"

Дорослий читає дітям віршовані рядки. Малята уважно слухають та виправляють помилки в них, називаючи правильний місяць, а не той, про який говориться в тексті.

Лист з берізки облітає —
Місяць червень наступає.
(Листопад)

Розцвітають перші квіти —
Це, звичайно, лютий, діти.
(Квітень)

Тане сніг, біжать струмки —
Місяць вересень такий.
(Березень)

Новий рік стрічають радо
Тільки в травні всі малята.
(Січень)

Травень ніс дари мені —
Груші-яблука смачні.
(Вересень)

Ми святкуємо жнива.
Це вже жовтень — от дива!
(Серпень)

Снігу випало чимало —
Липня це пора настала.
(Грудня)

Назбира суниць Марина
У жарку серпневу днину.
(Червневу)

Грудень. Неповторна мить —
В вирій ластівка летить.
(Вересень)

2.Дидактична гра "Назви сестричок віхоли"

Дорослий читає віршовані рядки, діти промовляють останні слова-рими.
Знов поземка стелиться —
Цілий день ... (метелиця/хурделиця)

Грійся, брат, біля каміна,
Бо надворі ... (хуртовина)

Вітер віє звідусіль —
Розходилась ... (заметіль)

Я сумую, в серці туга,
Бо лютує знову ... (хуга)

Якщо діти вагаються, дорослий може підказати їм правильне слово, а малюки мають чітко повторити його. Наприкінці гри діти називають усі слова-синоніми, дібрані до слова "віхола": метелиця, хурделиця, хуга, завірюха, заметіль, хуртовина.

3.Дидактична гра "Скажи навпаки"

Дорослий називає слово, а діти повинні назвати слово з протилежним значенням.

Іменники
день — ніч
сонце — місяць
темрява — світло
тиша — галас
зима — літо
радість — горе
сміх — сльози

Прикметники
високий — низький
тонкий — товстий
великий — маленький
широкий — вузький
м'який — твердий
білий — чорний
солодкий — кислий

Прислівники
холодно — тепло
темно — світло
добре — погано
радісно — сумно
твердо — м'яко
мокро — сухо
високо — низько


Занятие - нетрадиционный метод рисования - набрызг + аппликация, мастер-класс

На одном из занятий я вам рассказала про такой приём нетрадиционного рисования как набрызг. Сегодня, используя набрызг, сделаем аппликацию из самоклеящейся бумаги. Тоже очень увлекательное занятие, попробуйте, не пожалеете!

Что нам потребуется:

Белая бумага, самоклеящаяся бумага, зубная щетка, акварельные краски, нитки, клей, ножницы.

Ход работы:

1.Простым карандашом на листе самоклеящейся бумаги нарисуем облака, парашют, фигурку человечка. Аккуратно вырежем все детали.



2. Снимем защитную плёнку и наклеим детали на лист белой бумаги.



3. Смочем зубную щётку водой и наберём немного акварельной краски на кончики щетины. Указательным пальцем проведём по щетине – со щётки брызнут капли краски. Добьёмся, чтобы брызги получались как можно мельче. Теперь приступим к забрызгиванию листа с наклейками, чтобы создать небесный фон.



4. Как только краска высохнет, снимим наклейки.




5. К парашюту приделаем ниточки или дорисуем их фломастером.



Вот такой рисунок получается:



 



Пошук
Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2016
Створити безкоштовний сайт на uCoz