Дитячий садок "Ромашка" - робота з батьками
Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСубота, 10.12.2016, 07:58

КДНВЗ я\с "Ромашка" м.Приморська

Меню сайту
Наше опитування
Яку групу осінь прикрасила найкраще ?
Всего ответов: 40
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

робота з батьками

Батьківські збори «Патріотичне виховання дітей старшого віку».

               Дитинство – час незабутніх переживань, яскравих вражень, які довго зберігаються в пам"яті людини і стають органічною частиною її духовного світу, що пов"язує з рідною домівкою, місцями , де вона народилася і зросла.

                Дошкільний вік є сприятливим періодом для розвитку патріотичних почуттів. Патріотичне почуття це переживання, з яких у майбутньому виросте громадянська позиція особистості, її людська та національна гідність. У дитинстві вони виявляються в любові  до рідної оселі, міста , в якому народилися, рідної землі, шанобливому ставленні до культури своєї родини , мови. Дошкільник тільки починає осягати ці складні почуття і його не можна квапити. Патріотичні почуття дошкільників формуються в процесі спілкування з оточуючим  середовищем, людьми, виконанням з ними спільної діяльності. Вони спрямовані на розкриття і формування спільно людських  моральних якостей особистості любов, гідність,вірність, відданість батькам,залучення до джерел національної культури, збереження  природи рідного краю. Виховання емоційно- діяльнісного ставлення та почуття причетності до оточуючих.

Саме тому робота з патріотичного виховання охоплює цілий комплекс завдань,серед яких патріотичними є :

Виховання в дитини  любові і  почуття причетності до своєї сім"ї, до дитячого садка,вулиці,міста;

Формування бережливого ставлення до природи рідного краю;

Формування толерантності, почуття поваги до інших людей;

Формування поваги до моральних цінностей,традицій, звичаїв,культури рідного народу;

Ознайомлення дітей із символами держави.

Патріотизм кожної дитини починається з рідної домівки,домашнього вогнища. Неньчина колискова пісня та її ніжне слово, мовлене рідною мовою, батькова мудра настанова та наука, бабусині казочки та дідусеві легенди, родинні традиції та звичаї - з усього цього виростає патріотизм. Бо все це глибоко западає в душу і ніколи не забувається.» З родини йде життя  людини», « Без сім"ї  немає щастя на землі» саме так говорить народна творчість про родину.

Пригадайте, шановні батьки, прислів"я про родину.

Саме в родині  закладаються засади патріотично – моральної  та  національної свідомості: в ході щоденного життя, в його радостях і смутках зароджується взаємоповага між людьми,любов,симпатія. При цьому важливо,щоб дитина навчилася не тільки брати, але й віддавати любов,турбуватися про  рідних з дитинства ,бути уважною до близьких людей.

Ми навчаємо дитину з перших років життя любити батьків, допомагати їм.  Однак для того щоб ці почуття стали початком любові до Батьківщини , важливо ознайомлювати дітей із роллю батьків , як громадян, працівників, що вносять свій вклад в майбутнє нашої країни. Це можуть бути спільні з дітьми прогулянки містом, де батьки звернуть увагу дітей на чистоту або  забрудненість міста, бесіди з дітьми про  необхідність берегти природу рідного краю, задля збереження здоров"я та життя свого, в першу чергу,  та рідних. Це може  бути спільна праця біля подвір"я: висадка дерев, квітів, – прибираємо,прикрашаємо  – робимо  разом наше місто чистим , гарним; Розповіді батьків про свою роботу, яку користь вони приносять суспільству дають можливість дітям усвідомити значення кожного в розвитку рідної держави , краю.

Виховний вплив  батьків на дітей постійний. Вони впливають навіть тоді, коли нічого не роблять спеціально – просто своїми вчинками , прикладом, висловлюваннями тощо. Наслідуючи батьків, як найближчих і найбільш авторитетних людей, дитина засвоює норми поведінки, ставлення до  природи ,до людей ,що оточують ,до рідного міста.

 ( Розгляд ситуацій) 

Велике значення в патріотичному вихованні дошкільнят   мають традиції та звичаї сім"ї. Потрібно, щоб діти пам"ятали  в дошкільному віці, звичайно, з допомогою дорослих, про дні народження батька та матері, сестер та братів, бабусь та дідусів, своїх товаришів, не забували про подарунки для них. Добре , коли діти дарять те, що зроблено своїми руками. А навчити їх цьому приємному заняттю наша з вами справа. ( Декупаж на тарілочці «Подарунок бабусі»).

А головне свято день  народження самої дитини. Як не складно про це говорити , але дитячі свята, дорослі частіше створюють для себе. У дорослих свої інтереси, бесіди і дітям на такому святі  не цікаво і сумно  : ніхто не пам"ятає про винуватця свята. Його залишають за спільним столом, він стає свідком дорослих розмов, нерідко  долучається до них. Щоб звернути увагу на себе, дитина робить  не завжди  продумані  вчинки. Дорослі роблять вигляд , що це весело, чекають від нього нових «подвигів».Дитина звикає бути центром уваги, що виховує в ньому нескромність та розв"язаність і аж ніяк не морально – етичні почуття. Про таке свято розповідає вірш С.Михалкова « Бідний Костя»

Если вдруг приходят гости

В дом на праздничный пирог, 

 Мама с папой просят Костю:

 «Спой, пожалуйста, сынок! »

 Начинает Костя мяться,

 Дуться, хныкать и сопеть.

 И не трудно догадаться:

 Мальчуган не хочет петь.

 «Пой! – настаивает мама, -

 Только стой на стуле прямо! »

 Папа шепчет: «Константин,

 Спой куплетик! Хоть один! »

 От досады и от злости

 Все кипит в груди у Кости.

 Он, кряхтя, на стул встает,

 С отвращением поет.

 А поен он, как не странно,

 Серенаду Дон – Жуана,

 Что запомнилась ему

 Неизвестно почему.

 Гости хлопают в ладоши:

 «Ах, певец какой хороший! »

 Кто – то просит: «Ты, малыш,

 Лучше спой «Шумел камыш… »

 За столом смеются гости,

 И никто не скажет: «Бросьте!

 Перестаньте приставать,

 Малышу пора в кровать».

 

Як воно проходить у вашій сім"ї поділіться будь ласка досвідом? (сімейний досвід  сім"ї   ______.) 

Висновок: Враховуйте ,будь ласка , вік вашої дитини і  великі виховні можливості сім"ї. 

Частиною патріотичного виховання є виховання любові до природи рідного краю. А почуття до природи розвиваються в ході природоохоронної діяльності. Бувайте якомога частіше з дитиною на природі в лісі, біля моря, на лимані, біля каналу, в парках та скверах рідного міста. Звертайте увагу дітей на   неповторну  красу  навколишньої природи і хоча б одне деревце , або кущик  щорічно саджайте разом з дитиною, доглядайте і спостерігайте за ростом та розвитком рослини, отримуйте задоволення самі  і вчіть дитину насолоджуватись  спільними  здобутками. Знайомте дітей з назвами  дерев, квітів , трав;розповідайте відомі вам  легенди про рослини рідного міста. (Розгадування кросворду "Квітка" )

По справжньому полюбивши природу, діти не будуть байдужі до рідного містечка, до Батьківщини. 

Рідне місто… Нам необхідно  показати дошкільникам , що рідне місто славетне своєю історією, традиціями, пам"ятниками, кращими людьми. Діти повинні зрозуміти, що їхнє місто – частина Батьківщини. Добре, якщо діти будуть знати,які визначні пам"ятники, музеї в місті, відомі люди,які прославляють не тільки місто , а й країну. Батькам необхідно знайомити дітей з історією рідного міста , архітектурою , походженням назв вулиць , парків.  

Заморочки з бочки.

1.  Що б ви розповіли своїм дітям про Історію виникнення нашого міста?

2.   Від чого походить назва нашого міста — Приморськ?

3.   Чи  знаєте  ви  легенди,  оповідки, пов'язані з рідним містом?

4.   Які історичні  місця  нашого міста вам відомі?

5.  Які історичні місця нашого міста ви відвідували з дітьми?

6.  Чи зацікавлюються ваші діти пам'ятниками під час прогулянок міс­том?

7.  Чи можете ви доступно для дитини розповісти про той чи інший пам'ятник,історичну подію?

8.  Чи є у вашій родині традиція відвід­увати пам'ятні місця, покладати квіти?

9.   Чи приймаєте ви участь разом з дітьми у впорядкуванні скверів, парків,  вулиць, квітників біля свого будинку?

10.Чи знаєте ви походження назв вулиць?

 

Пам'ятка , для батьків

Родина — це природний осередок найглибших людських почуттів, де дити­на засвоює основи моралі серцем і душею, коли розвиваються почуття доброти, чуйності, любові до рідного краю. У родинному середовищі по особливому сприймаються звичаї та традиції, рідна природа, спогади стар­ших.

Плекаючи у дітей почуття любові до Батьківщини, виховуючи майбутніх гро­мадян держави, дорослі мають їм прищепити глибоку повагу і турботливе ставлення до своєї малої батьків­щини — рідного міста. Важливо, щоб малята усвідомили, що вони не просто споживачі   багатств  рідної  землі,   а  її творці, захисники. І якщо ви насправді хочете виховати у вашої дитини любов до рідного міста, батьківської хати, якщо ви хочете закласти готовність збе­рігати і примножувати багатства рідного краю, якщо ви хочете, щоб запах квіту­чих каштанів і бузку в дорослому житті повертав ваших дітей до рідних порогів не забудьте:

*  Йдучи вулицею рідного міста, роз­повісти про визначні пам'ятки, які зна­ходяться на цій вулиці.

*  Познайомити дітей із назвою вули­ці, на якій ви знаходитеся. Чому вона так називається?

*    Відвідати разом всією родиною краєзнавчий    музей.    Після    відвідин обговоріть з дітьми те, що ви там поба­чили.

*  Побувати в пра бабусь та пра дідусів і розпитати, що вони знають про історію рідного міста. Які цікаві легенди, при­казки, забавлянки вони знають? Запишіть, а потім завчіть їх з дітьми.

* Здійснити цільову прогулянку разом з дітьми по визначних місцях рідного міста, а ввечері запропонуйте намалю­вати свої враження від прогулянки.

*   В День Перемоги всією родиною відвідати парк Пам'яті. Вшануйте вете­ранів Великої Вітчизняної війни, покла­діть квіти до пам'ятника.

*  Завжди звертайте увагу на чистоту і порядок у рідному місті. Поговоріть з дітьми, як зробити так, щоб місто завжди було охайним і привабливим.

*  Разом з дітьми посадіть біля свого будинку квітники, дерева. Доглядайте за ними разом з дітьми.

*    Частіше розповідайте дітям про видатних людей, які проживали чи про­живають і донині в рідному місті.

*  Знайомте дітей зі звичаями та тра­диціями рідного краю.

*  А якщо ви хочете посіяти в душі дитини золоті зернятка духовності, любові до рідного краю, слова, співай­те, читайте, спілкуйтеся із нею мовою кращих творів українського фольклору та видатних вітчизняних поетів і пись­менників.

*    Запропонуйте дітям намалювати Приморськ  в майбутньому.

*  Створіть сімейний фотоальбом «Я і місто моє — Приморськ». Разом з дити­ною придумайте вірші про рідне місто. Запишіть їх під фотографіями.

Нехай ваші діти зростають гідними синами і донями рідного краю, рідного міста.

Плекаючи у дітей почуття любові до Батьківщини, виховуючи майбутнього громадянина, дорослі мають передусім прищепити дітям глибоку повагу і турбо­тливе ставлення до своєї малої батьків­щини — рідного міста, району.

Психологічний тренінг для батьків«Моральне виховання дітей»

Перед проведенням тренінгу проводиться анкетування дітей та батьків

Анкета «МОРАЛЬНІ ЦІННОСТІ»

Запитання до дітей:

  1. Якою людиною ти хочеш бути?
  2. Ким ти хочеш бути?
  3. Що необхідно для того, щоб у вас вдома всім було добре?
  4. Без чого людина не може прожити?
  5. Якби ти знайшов скарб, щоб ти зробив?
  6. Щоб ти зробив, якби у тебе була чарівна паличка?

Запитання для дорослих:

  1. Які якості є необхідними Вашій дитині як людині?
  2. Якою ви б хотіли бачити свою дитину?
  3. Які риси, на Вашу думку, притаманні хорошій сім’ї?
  4. Без чого неможна прожити?
  5. Що б Ви вчинили, знайшовши скарб?
  6. Якби Ви все могли, то що зробили б, що створили б, що виправили б?

Мета: популяризація концепції усвідомленого батьківства з точки зору морально-етичного виховання дошкільників; збагатити знання батьків щодо форм, методів та способів стосовно морально-етичного виховання дітей.

Матеріали: аркуші паперу, олівці, булавки, кольорові пелюстки, клей, клубок ниток.

Учасники: батьки вихованців.

Тривалість: 1,5 год.

Хід тренінгу:

  1. 1. Знайомство. «Бейджики».

Кожному учаснику пропонується написати на аркуші паперу своє ім’я та по батькові (щоб члени групи знали, як звертатись одне до одного) і прикріпити його на одяг.

  1. 2. Вправа «Любительське фото для групового альбому».

Учасникам пропонують схематично зобразити свою сім’ю на аркуші паперу: на повний зріст усіх членів сім’ї (своєрідне фото всієї родини) для «групового альбому» тренінгу. Після цього учасники презентують свою родину, називаючи кожного члена поіменно. Малюнки прикріплюють на стіні.

3Правила групи.

Пропонується створити правила у тренінговій групі. Ведучий, зокрема, може включити у перелік таку правила:

  1. Брати участь за власного бажання.
  2. Говорити від себе, висловлюватися коротко й аргументовано.
  3. Бути позитивно налаштованими.
  4. Безпідставно нікого не критикувати, поважати думку іншого.
  5. Бути щирими.
  6. Не перебивати, говорити по черзі.
  7. Висловлювати власну думку з кожного питання.
  8. Дотримуватися конфіденційності (зберігати таємницю групи).

4. Вступне слово керівника тренінгу.

Сім’я – своєрідний центр формування особистості дитини, виховання її характеру, волі, громадянської свідомості. Сім'я - це первинне природне середовище, джерело духовної та матеріальної підтримки для дитини. З-поміж багатьох функцій, які виконує сім'я, найважливіша - виховна. Однак кризові явища, притаманні сучасному українському суспільству, економічні труднощі гальмують адаптацію сім'ї як соціального інституту до нових умов, негативно позначаються на її виховній ролі. Сьогодні сім'я не готова взяти на себе всю відповідальність за соціалізацію дітей. Сім'я не є ізольованим мікросередовищем: багатоканальні зв'язки з'єднують її з суспільством; різноманітні зовнішні чинники впливають на її виховну функцію.

Завдання морального виховання, які стоять перед дитячим садком, не можливо реалізувати без активної допомоги сім’ї. Саме батьки мають виховувати у своїх дітях доброту, увічливість, людяність, чесність, повагу та турботу.

5. Обговорення проблемних ситуацій.

Батькам пропонується висловити свої думки з певних життєвих ситуацій, наприклад:

- дитина розбила вазу і не признається в цьому батькам;

- хлопчики на ігровому майданчику побилися – реакція батьків;

- дитина поцупила гроші, а батьки дізналися і ін.

6. Вправа « Ідеальна людина».

Хоч ми всі знаємо, що ідеальних людей не існує, але ми можемо, щоденно наближатися до ідеалу. Складання правил ідеальної людини.

Ідеальна людина :

- добра,

- чесна,

- справедлива,

- любляча,

- дружна,

- приємна,

- виявляє повагу,

- турботлива та ін. (Пропозиції батьків).

7. Вправа «Добре серце».

Психолог розташовує батьків у формі уявного серця, пропонується батькам по черзі передавати мотузок або клубок ниток, говорячи при цьому компліменти одне одному. Під час гри з’єднується мотузок, який кладеться на підлогу. Психолог пропонує поглянути на фігуру і відповісти, що вона їм нагадує, що вони відчувають.

8. Вправа «Галявина доброти»

Учасники діляться на чотири команди, вибирають колір. І зклеюють квітку (доброти, поваги, чесності, турботи), пишуть на пелюстках ознаки цих почуттів. З квітів робиться галявина доброти.

9. Заключна вправа «Побажання по колу».

Учасники тренінгу обмінюються враженнями і найкращими побажаннями

Батькам дається домашнє завдання:

  1. Передивитись, які мультфільми дивиться дитина, як вони впливають на моральне виховання.
  2. Провести етичну бесіду: «Прогулянки Михайлика»

Мета: збагатити словник словами: пошана, повага, шанувати, поважати, уважно, дбайливо, турбуватися. Закріпити знання дітей з морально-етичної категорії «повага».

Бесіда:

Жили-були два хлопчики-сусіди – Михайлик та Дмитрик. В обох хлопчиків були старенькі дідусі. Михайлик зі своїм дідусем щонеділі ходив у парк гуляти, дідусь розповідав йому про свою молодість, про війну, частенько повторювався, бо забував, що вже розповідав йому про це, але Михайлик завжди його уважно слухав, ніколи не перебивав і не казав, що той повторюється. Одного разу Дмитрик побачив, як прогулюються Михайлик із дідусем і запитав товариша : чи не нудно йому по кілька разів слухати одні і ті ж самі історії і помаленьку ходити алеями, тоді як у цей час можна грати м’ячем у дворі з іншими хлопчиками? – Ні, дідусеві сумно самому вдома, от я з ним прогулююся у парку, - відповів Михайлик. – Дивно, - відказав Дмитрик, - а от я ніколи зі своїм дідусем не гуляв, він сам на лавочці сидить, та й що цікавого він може розповісти? Він уже такий старенький!

- А ти його поважаєш? – спитав Михайлик.

- Не знаю, а як це? – здивувався Дмитрик.

- А ти знаєш, що таке повага? Як ти думаєш, Михайлик поважає свого дідуся? А Дмитрик? (відповідь дитини).

 

ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ

З’явилася зацікавленість у житті і проблемах дитини, будьте щирими – пам’ятаючи, що вона незабаром поверне Вам це.

  • Ваші показні ввічливість і чуйність до оточуючих дитина легко розпізнає, вона швидко навчається неправди та лицемірству.
  • Поводьтеся з людьми тактовно, будьте терплячими до недоліків інших – це буде для Вашої дитини уроком доброти і людяності.
  • Не говоріть про людей нешанобливо, погано – дитина виросте і почне так само говорити про Вас.

Поведінка – це моральне мірило людини. Виявляйте шляхетність за будь-яких обставин. Станьте прикладом для дітей.

 

 

Пошук
Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2016
Створити безкоштовний сайт на uCoz