Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 27.04.2017, 00:33

КДНВЗ я\с "Ромашка" м.Приморська

Меню сайту
Категорії розділу
Досвід роботи з фіз.виховання [2]
Наше опитування
Яку групу осінь прикрасила найкраще ?
Всего ответов: 42
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Блог

Головна » 2015 » Лютий » 10 » Анотація досвіду
17:19
Анотація досвіду

Базова модель досвіду

 

   Актуальність і перспективність досвіду: формування, зміцнення та відновлення здоров`я підростаючого покоління , збереження майбутнього нації – одне з основних завдань держави. Особливо актуальним воно є щодо дітей дошкільного віку , оскільки негативний екологічний вплив навколишнього середовища, неефективність системи охорони здоров`я. зниження життєвого рівня переважної більшості родин привели до погіршення здоров`я людей від самого народження. Сьогодні ,як ніколи гостро стоїть проблема переорієнтування змісту освіти в бік оздоровлення дітей, створення умов для повноцінного, всебічного розвитку особистості. Сприяти розв`язанню цієї проблеми на рівні дошкільних навчальних закладів може раціональна організація оздоровчої роботи у ДНЗ.

Теоретична база досвіду.

  Серед різноманітних видів діяльності дітей у ДНЗ надзвичайно вагомими є оволодіння ними фізичними вправами: гімнастикою : (основні рухи, загально розвивальні вправи, стройові та танцювальні); спортивними та рухливими іграми, вправами спортивного характеру, елементами туризму, тощо .

   Навчання дошкільників рухів пов`язане з організацією системи фізичного виховання, що спрямоване на морфологічне і функціональне вдосконалення організму, формування і поліпшення основних життєво важливих умінь, навичок і пов`язаних з ними знань.

  Багатьма українськими та російськими вченими, педагогами, фізіологами, лікарями (Є. Аркіним, Є. Вавіловою , Е. Вільчковским, Н. Денісенко, Ю. Змановським) визначено унікальний вплив фізичної культури Ю зокрема рухів , на здоров`я дитини, ії інтелектуальний, моральний, естетичний розвиток.

  Дослідник Н. Денісенко підкреслює актуальність проблеми фізичного розвитку дітей , формування його основ (морфології тіла, постави, рухових якостей). Воно виявляється у становленні та зміні біологічних форм і функцій організму дитини в процесі життя та визначається рівнем антропометричних і біометричних показників (маса та довжина тіла, окружність грудної клітини, частота дихання та серцевих скорочень) , положенням тіла (поставою). У свою чергу фізичний розвиток дитини впливає на формування у неї рухових якостей (швидкість, спритність, сили, витривалості, гнучкості) та якісне формування постави (вигинів хребта, відстані між кутами лопаток, тощо).

   Фізичний розвиток є морфологічними змінами тіла , його будови та функціонування . Все, що відбувається в організмі (збільшуються органи, відбуваються фізіологічні процеси) свідчить про фізичний розвиток дитини.

   Багатогранний вплив фізичного виховання на дітей дошкільного віку та реальний його стан у дошкільних навчальних закладах породжує ряд проблем. Однією з найважливіших є те ,що предметна система навчання дітей у ДНЗ орієнтує їх на диференційоване засвоєння знань з різних галузей.

  Потоки інформації та її обсяги настільки великі, що стає важко своєчасно та якісно відстежувати її з різних спрямувань наукових знань. У зв`язку з цим більш важливо показати дітям шляхи здобування знань через методологію, ніж вимагати від них набору наукових знань.

   В якості такого інструменту, який забезпечує повноту і цілісність  в усвідомленні навколишнього світу , що весь час змінюється, може бути інтеграція.

  Учені Л. Крожньова,та Е Мельнік стверджують, що інтеграція може виступити одним з шляхів мобільності і варіативності освіти.

  Фізичне виховання дітей у ДНЗ , як складовою навчально-виховного процесу дошкільної освіти , не має винятків з цього правила. Його ефективність також  може бути обумовлена інтеграцією з музичним, екологічним (туризм), валеологічним , народознавчим, естетичним, моральним вихованням дітей.

  Аналіз літературних джерел з дошкільної педагогіки показав ,що елементи процесу інтеграції спостерігаються як в теорії, методиці фізичного виховання, так і інших напрямках навчально-виховного процесу у ДНЗ.

   Основоположними є ідеї російських і українських вчених ( Н. Ветлугіної, Е. Вільчковского, Н. Денісенко, Т. Дмитренко, Є Макшанцевої, О. Шевчук та інш.) про взаємозв`язок (інтеграцію) музики і рухів в деяких формах фізичного і музичного виховання.

  Наприкінці 80- х років Т. Осокина  доводила ,що музика сприяє емоційному виконанню рухів.

  У 90-х роках О. Кириченко, Н. Ветлугіна , Н Денісенко та інш. вказували на інтеграцію різних видів фізичного розвитку з естетикою, природознавством, музикою та іншими напрямками виховання та навчання у дошкільному навчальному закладі.

  Т. Дмитренко підкреслює, що на початку проведення фізкультурних свят планують показові виступи з дрібними приладами у музичному супроводі.

  Є. Макшанцева акцентує увагу на іграх-забавах для дітей дошкільного віку, які по суті, - пише дослідник, - є фізичними вправами, утіленням в ігрову форму.

  Н. Денисенко пропонує взаємодію змісту фізичного виховання у різних його формах з певними засобами музичного виховання, літературних творів.

  Найбільш фундаментальний підхід до інтеграції фізичного виховання з іншими видами діяльності був розроблений видатним українським вченим Е. Вільчковским. Дослідником були виділені , класифіковані за віковими групами та внесені в програми «Малятко», «Дитина в дошкільні роки», теорію і методику фізичного виховання дітей дошкільного віку.

  Один з сучасних теоретиків – практиків М. Єфименко також досліджує зв`язок фізичного виховання з іншими видами та напрямками роботи педагогів з дітьми дошкільного віку. Він наполягає на  необхідності втілення корекційної  фізкультури у всіх вікових групах.

 

 Висновки: Таким чином , можна дійти висновку, що на сучасному етапі розвитку науки і освіти більшість дослідників усвідомлюють необхідність всебічної інтеграції фізичного виховання у ДНЗ , але спостерігаються різні підходи до визначення її сутності та можливостей використання.

 

Мета досліду:  Враховуючи вищезазначене, виникла необхідність аналізу сучасних шляхів реалізації інтеграції в процесі навчання дітей з метою побудови її системи у контексті фізичного виховання , як засобу фізичного розвитку дітей дошкільного віку.

 

 

Категорія: Досвід роботи з фіз.виховання | Переглядів: 182 | Додав: Ромашка4099 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Лютий 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2017
Створити безкоштовний сайт на uCoz